Deze vertaling is gemaakt in psp 2020.

De originele les vind je hier.

 

Filters:

AAA Filter.

 

Materialen:

2 tubes naar keuze.

 

 

 

 

 

Open je tubes, masker en alpha in psp.



1.

Open Alpha_Sweet_Creature.


2.

Zet je voorgrondkleur op een donkere kleur en je achtergrondkleur op een lichte kleur.

Zet je voorgrondkleur op het volgende verloop.


Vul de afbeelding met het verloop.


3.

Lagen - nieuwe rasterlaag.


4.

Vul de laag met je achtergrondkleur.


5.

Lagen - nieuwe maskerlaag - uit afbeelding - masker_MB-168.


 

Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen.


6.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


7.

Lagen - nieuwe rasterlaag.


8.

Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit alfakanaal - Selection #1.




9.

Vul de selectie met het verloop.


10.

Effecten - Textuur effecten - Lamellen.




11.

Selecties - niets selecteren.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


12.

Zet de mengmodus van deze laag op luminantie oud.


13.

Open landschap tube naar keuze - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.


14.

Zet de mengmodus van deze laag op luminantie oud.


15.

Open tube deco-168-2 - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.


16.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


17.

Zet de mengmodus van deze laag op luminantie oud.


18.

Lagen - nieuwe rasterlaag.


19.

Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit alfakanaal - Selection #2.




20.

Vul de selectie met het verloop.

Zet de laagdekking van deze laag op 60.


21.

Effecten - Textuur effecten - Lamellen.


 

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


22.

Zet de mengmodus van deze laag op luminantie oud.

Selecties - niets selecteren.


23.

Open tube deco-168-1 - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.


24.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.

Zet de mengmodus van deze laag op luminantie oud.


25.

Lagen - nieuwe rasterlaag.


26.

Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit alfakanaal - Selection #3.


 

Vul de selectie met het verloop.

Zet de laagdekking van deze laag op 60.


27.

Effecten - Textuur effecten - Lamellen.


 

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


28.

Zet de mengmodus van deze laag op luminantie oud.

Selecties - niets selecteren.


29.

Open je vrouwentube naar keuze - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.

Indien nodig formaat wijzigen.

Schuif de tube op zijn plaats.


30.

Aanpassen - scherpte - verscherpen.


31.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


32.

Open tube deco-168-3 - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.

Schuif de tube rechtsboven op je afbeelding.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.

Open tube deco-168-4 - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.

Schuif de tube linksonder op je afbeelding.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 80 / 10  #000000.


33.

Afbeelding - randen toevoegen - 5 pixels kleur naar keuze.


34.

Effecten - Filter AAA Filters - Custom - Sharp.


35.

Zet je watermerk op je werk en sla op als jpg.

 

 

Bedankt Feya, Celine en Daniella voor het testen van deze les.
Hieronder hun crea's.

Feya.

Celine.

Daniella.

 

 

 

 


Nocturnes PSP World Januari 2021



Copyright 2021 ŠNocturnes PSP World  All Rights Reserved.